
Rozwój technologiczny wpływa także na rozwój usług bankowych. Głównie w sferze dostępu do własnego konta i możliwości płatniczych. Niegdyś popularne stały się karty płatnicze, które umożliwiały regulowanie swoich zobowiązań w sklepach i opłaty rachunków bez konieczności posiadania gotówki do siebie. Wystarczyło, że sklep posiadał czytnik kart i możliwość wprowadzenia kodu PIN. Potem zaczęło wszystko ewoluować do tego, aby jeszcze bardziej uprościć te procedury płatnicze. Zatem wystarczył już czytnik kart i jej przyłożenie, aby transakcja została uznana za zakończoną. Obecnie dochodzi do tego, że nie jest już potrzebna karta płatnicza, a wystarczy sam telefon komórkowy. Zatem banki zaczynają dochodzić od kart płatniczych, a wystarczy wykorzystać sam telefon z dostępem do sieci, który przejmie potencjał karty. Jak się okazuje z badań większość ludzi zabiera z domu telefony komórkowe, ale nie pamiętają o portfelach. Banki podchwyciły te wyniki i stad możliwość płacenia telefonem. Także dostęp do kont przez internet jest nowością, ale ułatwia pracę bankowi. Klienci sami dokonują transakcji przelewów i rozliczeń. Bankowość zaczyna wychodzić na potrzeby współczesnego człowieka, a za tym czeka nas jeszcze wiele przemian i uproszczeń w systemie bankowym. Usługi te staną się dużo prostsze w obsłudze i dostępne dla każdego obywatela.