
Banki działają głównie w dużych miastach. Tam budowa oraz utrzymanie placówki się zwyczajnie opłaca. Jednak we współczesnych czasach ze świecą można szukać ludzi, którzy nie mają swojego konta, nie dysponują lokatą czy inna formą rachunku oszczędnościowego. A mieszkają oni nie tylko w wielkich aglomeracjach z łatwym dostępem do siedziby własnego banku. Większość z nich w swoim banku chciałoby pojawić się przynajmniej raz na jakiś czas. Mają bowiem pytania, wątpliwości, chcą wpłacić lub wypłacić pieniądze bez dodatkowych kosztów czy uzyskać informacje odnośnie optymalnych sposobów oszczędzenia. Z uwagi na szereg tych, jak również wielu innych potrzeb, przy braku możliwości tworzenia samodzielnych oddziałów banku, coraz chętniej organizowane są różnego rodzaju przedstawicielstwa. Są to placówki często powoływane do życia oraz prowadzone na zasadach franszyzy. Osoby przedsiębiorcze zgłaszają się do banku z propozycją założenia agencji lub innego punktu doradztwa i obsługi klienta. Jeżeli banki oceni wskazaną lokalizację jako opłacalną, możliwe jest podpisanie umowy. Jej warunki często przypominają tradycyjne zasady franczyzowe, obowiązujące w sektorze handlu oraz usług. Franczyzobiorca otrzymuje wskazówki oraz wytyczne, związane z prowadzeniem takiego punktu. Określa się je obecnie bardzo często jako know how.